Traject 3D

VIRTUAL REALITY /  AUGMENTED REALITY / INTERACTIVE EXPERIENCES /  3D ANIMATIE / VISUAL EFFECTS / MOTION GRAPHICS / PROTOTYPING / 3D-PRINT

Traject 3D

Traject 3D is een intensieve avondopleiding gestart in september 2019. Het is een onderdeel van de opleiding Beeldende Vormgeving in Gent en is toegankelijk voor zowel studenten, alumni en professionelen. Zonder vereiste voorkennis, leer je de fundamentele vaardigheden om 3D-animaties, digital prototyping, interactieve, real-time ervaringen te ontwerpen en ontwikkelen. 

Voor praktische info (kosten, kalender, etc.) en inschrijven:

INFO MOMENT OP WOENSDAG 09/09/2020 - 13u

AL INGESCHREVEN? DOWNLOAD ALVAST DIT BELANGRIJK OVERZICHT

CINEMA 4D ESSENTIALS 

De essentiële vaardigheden voor Cinema 4D. Je verkent alle aspecten van de workflow, van 3D modeling tot renderen en alles daartussen. Cinema 4D is het standaard software pakket voor motion graphics, grafisch ontwerp en visual effects.

Deze module is voor jou als je je verder wilt met motiongraphics, visual effects, animatiefilm, …

Software: Cinema 4D

Docenten: Thomas De Brabanter, Willem Mertens

Lessen starten op 22/09/2020

BLENDER ESSENTIALS 

De essentiële vaardigheden voor Blender. Je verkent alle aspecten van de workflow, van 3D modeling tot renderen en alles daartussen. Blender is een gratis open source 3D pakket dat daarom immens populair is in de artistieke wereld, de indie-game scene en verder.


Deze module is voor jou als je je de nodige 3D skills wilt om je interactieve projecten vorm te geven en uit te werken.

Software: Blender 3D

Docenten: Xander Clerckx, Fons Artois

Lessen starten op 24/09/2020

UNITY 3D ESSENTIALS 

De eerste stap om je idee interactief te maken: je leert over de mogelijkheden die Unity je kan bieden zoals 3D in VR (Virtual Reality), een extra toets geven aan een grafisch element met AR (Augmented Reality) of je publiek engageren met interactieve schermen.

Software: Unity 3D

Docenten: Charlotte Vanroelen, Thomas Meynen

Lessen starten op 24/09/2020

CHARACTER RIGGING - ANIMATION

Leer een personage vanaf nul modelen voor animatie, riggen, skinnen, fine-tunen en animeren. Je leert de fijne kneepjes van het vak van een personage overtuigend te laten bewegen zowel voor traditionele animatie als real-time toepassingen. 

Software: Cinema 4D

Docent C4D: Thomas De Brabanter
Docent Blender: Xander Clerckx

Lessen starten op 10/11/2020 (Blender)
en 04/02/2021 (Cinema 4D)

ADVANCED MODELING - HIGH POLY SCULPT WORKFLOW

 

De volgende stap in het ontwerp van jouw 3D-model. Voeg hoge resolutie details toe zonder de werkbaarheid van het model te verliezen! Je leert werken met een high to low poly workflow en ontdekt geavanceerde sculpting technieken en mogelijkheden. 

Software: Cinema 4D

Docent: Thomas De Brabanter

Lessen starten op 25/03/2021

MOTION / CAMERA TRACKING AND COMPOSITING

In deze module maak je kennis met alle technieken die je nodig heb voor visual effects. Voeg digitale 3D objecten toe aan filmbeelden, leer werken met green-key, tracking markers,… Je combineert digitale creaties op een naadloze manier met film en video beelden. 

Software: Cinema 4D, After Effects

Docenten: Thomas De Brabanter

Lessen starten op 10/11/2020

UNITY CODING

 

Je ontdekt verder hoe Unity je kan helpen om het publiek te betrekken in jouw concept of visualisatie. Heb je de smaak te pakken van Unity en wil je meer dan alleen een basis? Dan is een kennis van code belangrijk om je complexere ideeën te verwezenlijken.

Software: Unity 3D

Docenten: Charlotte Vanroelen, Thomas Meynen

Lessen starten op 10/11/2020

3D PRINT ESSENTIALS 

Hoe verkrijg je keer op keer een perfecte 3D-print? Wat zijn de mogelijkheden en limitaties? Je digitale ontwerpen worden omgezet in fysieke realiteit! Ook het experiment wordt in deze module niet geschuwd. 

Software: Cinema 4D, Blender

Docenten: Thomas De Brabanter

Lessen starten op 23/09/2020 (sem1 VOLZET)
Semester 2 start op 03/02/2021

VR SCULPT + 3D PRINT

In deze module verken je de nieuwste mogelijkheden in 3D-modeling: virtual reality sculpting. Als kers op de taart leer je hoe dit ontwerp geprint kan worden en slaat zo een brug tussen de virtuele ruimte en fysieke realiteit.

Software: Gravity Sketch, Medium, Blender

Docenten: Wim Forceville, Xander Clerckx

Lessen starten op 10/11/2020

PROJECTION MAPPING 

Je leert alles over de wondere wereld van projectie mapping. Leer werken met geavanceerde live-video en 3D mapping technieken. Maak kennis met de beste workflows om je digitale ontwerpen complexe en indrukwekkende interacties te laten aangaan met de echte wereld! 

Software: Touch Designer, Isadora

Docenten: Gertjan Biasino

Lessen starten op 11/11/2020

VIRTUELE EXPO SEM2

INSCHRIJVEN VOOR TRAJECT-3D?

Via onderstaande button kan je je inschrijven!

Selecteer 'Beeldende Vormgeving, getuigschrift Traject 3d (creditcontract)' bij het eerste rolmenu.

Selecteer ook je huidige diploma.

Externe links Traject 3D

  • LUCA Studio Grafisch
  • Facebook
  • Instagram
Logo LUCA School of Arts transparant wit

PROFESSIONELE BACHELOR

BEELDENDE VORMGEVING

PROFESSIONAL BACHELOR

VISUAL DESIGN

Alexianenplein 1

9000 Gent

beeldendevormgeving@luca-arts

www.luca-arts.be

©2020 LUCA School of Arts / Professional Bachelor Visual Design